Lai rosinātu skolēnu interesi par dabaszinātnēm, matemātiku un tehnoloģijām, dotu iespēju skolēniem iegūt pieredzi problēmrisināšanā un radīt produktu, 4.–5. klašu skolēnu komandas no visām Latvijas skolām tika aicinātas piedalīties Latvijas Universitātes (LU) Starpnozaru izglītības inovāciju centra (SIIC) rīkotajā atklātajā olimpiādē-konkursā “Uzdrīksties, domā, radi!”. 19. maijā LU Akadēmiskajā centrā notiks konkursa fināla kārta, kurā piedalīsies 19 komandas no visas Latvijas.

“Konkurss šogad norisināsies jau piekto reizi, un tā mērķi paliek nemainīgi. Par to, cik svarīgi ir rosināt skolēnu interesi par dabaszinātnēm, matemātiku un tehnoloģijām jeb STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), aktivizēt un padziļināt pētnieciskās darbības, matemātiskās modelēšanas, programmēšanas, radošo prasmju attīstīšanu, liecina katru gadu pieaugošais dalībnieku skaits. Konkursa ietvaros mēs dodam iespēju skolēniem iegūt pieredzi problēmrisināšanā, rīkoties jaunās situācijās, radīt produktu, izmantojot inženiertehnisko domāšanu, demonstrēt prasmi sadarboties,” stāsta konkursa idejas autore LU SIIC vadošā pētniece Ilze France.

Fināla kārta tiek organizēta divās daļās.

Pirmajā daļā, kas notiks LU Dabas mājā, Jelgavas ielā 1, skolēni pāros pildīs uzdevumus programmēšanā Scratch vidē (pamatelementi), matemātikā un dabaszinībās.

Otrajā daļā, LU Zinātņu mājā, Jelgavas ielā 3, skolēnu komanda kopā veidos inženiertehnisku objektu.

Dienas kārtība.

Dalībnieku saraksts.

Atklāto olimpiādi-konkursu “Uzdrīksties! Domā! Radi!” LU SIIC organizē sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru. Balvas skolēniem šajā gadā nodrošina: Ziedoņa klase, Kosmosa izziņas centrs, Latvijas Organiskās sintēzes institūts, Elektronikas un datorzinātņu institūts, SIA “Erica Synths”, Accenture Baltics, IT Izglītības fonds Start IT, AS “Smiltenes piens” un SIA “Lāči”.

 

Share

Related Content

Konkursā “Uzdrīksties! Domā! Radi!” skolēni būvē tiltus, risina uzdevumus un mācās strādāt komandā
20.05.2023

Konkursā “Uzdrīksties! Domā! Radi!” skolēni būvē tiltus, risina uzdevumus un mācās strādāt komandā